اخبار

جشنواره ها باید آثار برتر را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنند

جشنواره ها باید آثار برتر را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنند
حسین نادرخانی گفت: جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال باید منجر به این شود که آثار برتر به سمت تجاری‌سازی هدایت شوند و در سطح ایده باقی نمانند.

 

 

 

 

حسین نادرخانی، مدیر گروه تلفن همراه وزارت ارشاد و دبیر گروه نرم‌افزارهای تلفن همراه جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این جشنواره گفت: فکر می‌کنم آثار از سطح کیفی خوبی برخوردار بود ولی باز هم با ایده‌آل ما کمی فاصله دارد. البته این طبیعی است چرا که امسال اولین دوره برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت را در پیش‌رو داریم. در برخی موارد تولیدکنندگان محتوا با حوزه کاملا آشنا نبوده‌اند. فکر می‌کنم در دوره‌های آینده این اتفاق بیفتد و سطح آثار و جشنواره به مراتب بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: به هر حال باید به اهداف جشنواره توجه داشته باشیم. جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال باید منجر به این شود که آثار برتر به سمت تجاری‌سازی هدایت شوند و استارتاپ‌ها بتوانند به صورت مستقیم و غیرمستیم در اقتصاد درآمد‌زا باشند و در سطح ایده باقی نمانند. یکی از اهداف اصلی جشنواره همین است که آثار به صورت کمی و کیفی در سال های آینده بهتر شود.

مدیر گروه تلفن همراه وزارت ارشاد در خصوص معیارهای داوری آثار عنوان کرد: از معیارهایی که در نظر گرفیتم بحث فنی و ظاهری نرم‌افزارها بود. البته محتوای آثار در مرحله اول داوری شده بود و در داوری مرحله نهایی از استارتاپ‌های برتر که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده کردیم.از حضور افرادی همچون امین امیرشریفی، رییس کافه‌بازار، پویا خوشوقت، مدیرعامل سیب‌اَپ -که در حوزه IOS فعالیت می کند- و سعید رسول‌اف، مدیرعامل اپ‌استور پارس‌هاب و چارخونه و رییس هیأت مدیره انجمن تولید‌کنندگان نرم‌افزار تلفن همراه استفاده کردیم.

وی درباره داوران این بخش گفت: در این مرحله تلاش کردیم از داوران باتجربه و سطح بالایی استفاده کنیم. همچنین در مورد شاخص‌های داوری نیز سعی شد بیشتر به شاخص‌های فنی در حوزه رابط کاربری و تغییر کاربری توجه شود.

۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.